Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon
hye!dah masok jangan lupe follow and tinggalkan jejak.tak suke? angkat kaki then blahh,okei. maaf penggunaan 'aq' kepada yang lebih tua, bye :)

July 29, 2011

A GOOD DAY :)


MORNING ! :)

Have a nice day guys . Wahh , seronok laa . Pagi-pagi aq suda post entry .
Macam takde keje laen lak .
Yelaa , selalu aq punye hoby pagi-pagi niew , sleeping beuty the beast .
HAHA . Burok beno perangai nye an .
Tp pagi nie , aq segar pule . Sebabnye , perot aq berkeroncong
bunyi lagu Lazy Song . haha . Lapow wokk .
Mlm semlm kebulur . So , mkn tenga-tenga mlm .
Igt aq macam kowg takot mkn mlm . Takde mknenye . HAHA .

Pagi-pagi je td da hujan . InsyaAllah hujan rahmat . Amin .
Aq takde keje laen , lepas breakfast teros on internet .
Download lagu-lagu . Itu memang hoby . HAHA .
Pastu tetibe member lame chat YM ngn aq .
Mlayan otak dy pepagi nie . Gelak-gelak aq dibuatnye .
Wahh , miss sgt membe-membe lame mase kat BISS dulu .
Hope dpt jumpe kowg lagi =)



July 23, 2011

BULAN-BULAN ISLAM

AMALAN SUNAT DALAM BULAN-BULAN ISLAM :


Memandangkan skunk nie da bulan Syaaban , dan tak lame lagi da nk masok
bulan Ramadan . Ya Allah , cepat nye mase ni brlalu .
 korunk-kowg nie msti tak sempat nk berbuad ape yg
disunatkn dlm bulan-bulan nie kn .
Agaknye laa , mybe tak kod . Kowg kan sume rajen .
Tak mcm saye nie ^_^ . So, kowg bce la entry aq kali nie ye .
Sekadar igtan sesame sedare seIslam .
  • BULAN REJAB :

Bersabda Rasulullah saw maksudnya " Rejab adalah bulan Allah, Sya'ban adalah bulanku dan Ramadhan adalah bulan umatku." Sesiapa yang berpuasa dalam bulan ini dengan penuh ikhlas semata-mata mengharapkan rahmat dari Allah maka ia layak mendapat ganjaran dari Allah seperti yang telah disabdakan oleh Rasulullah saw maksudnya,


Sesiapa yang berpuasa sehari maka ia akan mendapat keredhaan Allah

Sesiapa yang berpuasa 2 hari maka ia akan mendapat kemuliaan yang besar dari Allah

Sesiapa yang berpuasa 3 hari maka ia akan dijauhkan dari Allaj dari dugaan dunia, deselamatkan dari penyakit yang berbahaya dan diselamatkan dari disiksa diakhirat dan fitnah dajjal

Sesiapa yang berpuasa 7 hari maka akan dikunci oleh Allah 7 pintu neraka jahannam baginya

Sesiapa yang berpuasa 8 hari maka akan dibuka oleh Allah 8 pintu syurga baginya

Sesiapa yang berpuasa 10 hari maka akan dieprkenankan oleh Allah hayat dan permintaannya

Sesiapa yang berpuasa 15 hari maka Allah akan menambahkan pula pahala amalannya berlipat kali ganda

Orang yang berpuasa di bulan Rejab kelak di Syurga diberi minum air sungai yang bernama Rejab yang airnya lebih putih dari susu, lebih manis dari manisan dan lebih dingin dari salji

Dalam bulan lain setiap amalan akan digandakan Allah 10 kebajikan, tetapi pada bulan Rejab akan digandakan sebanyak 70 kebajikan.

Digalakkan mendengar kisah dan peristiwa yang berlaku dalam bulan Rejab seperti Isra' Mikraj Rasulullah saw.

  • BULAN SYAABAN :

Syaaban adalah bulan Rasulullah saw. Bersabda yang maksudnya " Dinamakan dengan syaaban (berserak-serak) itu adalah kerana di dalamnya terdapat banyak kebajikan yang berserak-serak.




Setiap amalam kebajikan akan digandakan oleh Allah dengan 700 kali ganda Allah akan menurunkan rahmatNya serta memberikan pengampunan umum kepada hambanya.


Sesiapa yang berpuasa 3 hari di awal, pertengahan dan di akhirnya maka Allah akan menuliskan baginya pahala 70 orang nabi, pahala beribadat selama 70 tahun.


Kelebihan malam nisfu Syaaban pula ialah sesiapa yang mendirikan solat sunat sunat dan menghidupkan malam itu dengan banyak berdoa, berzikir, berselawat, bertasbih, membaca al Quran dan sebagainya maka Allah akan membukakan untuknya 300 pintu rahmat disamping doanya tidak akan ditolak.


Orang-orang yang tidak diampunkan oleh Allah pada malam nisfu syaaban ialah mereka yang menyekutukan Allah dengan sesuatu, tukang sihir, tukang nujum, mereka yang suka bermusuhan, peminum arak, penzina, pemakan riba, derhaka terhadap kedua ibu bapa, pembuat fitnah dan mereka yang memutuskan tali silaturrahim.

  • BULAN RAMADAN :

Ramadhan adalah bulan umat Muhammad saw. Bersabda baginda yang bermaksud " Apabila tiba bulan Ramadhan maka akan dibukakan pintu-pintu syurga dan ditutupkan pintu-pintu neraka lalu diikatkan semua syaitan."


Sabda baginda dalam hadis yang lain, " Jika umat manusia itu mengetahui kelebihan yang terdapat di dalam bulan ramadhan nescaya umatku akan menginginkan supaya dijadikan sepanjang tahun itu Ramadhan"


Setiap amalan kebajikan akan digandakan oleh Allah sebanyak 1000 kali ganda 


Setiap amalan sunat akan diberikan ganjaran pahala amalan fardhu Ramadhan dibahagikan kepada tiga bahagian istimewa bagi mereka yang berpuasa iaitu bahagian pertamanya dipenuhi dengan rahmat Allah, bahagian kedua dipenuhi dengan keampunan dari Allah dan bahagian ketiga pembebasan dari api neraka


Dituntut supaya mengerjakan solat sunat tarawikh, witir dan solat sunat yang lain.


Banyakkan berdoa, berzikirz selawat, membaca Al Quran, bertaubat dan lain-lain


Banyakkan bersedekah kepada fakir miskin dan membantu mereka yang berada di dalam kesusahan dan ditimpa kemalangan.


Memberi makan kepada mereka yang hendak berbuka puasa.


Menggandakan amalan sunat terutamanya pada 10 malam yang terakhir Ramadhan bagi mengharapkan keberkatan dan kebesaran malam Lailatul Qadar seperti beriktikaf di masjid, qiamullail dan sebagainya.

  • BULAN SYAWAL :

Amalan sunat di bulan Syawal :


Amalan sunat pada 1 Syawal seperti :
a) Membayar zakat fitrah sebelum menunaikan Solat Aidil Fitri
b) Menghias diri dan tempat tinggal supaya kelihatan bersih dan cantik
c) Mendi Sunat Aidilfitri pada pagi harinya 
d) Menjamah sedikit makanan sebelum keluar menuju masjid
e) Keluar menuju ke masjid dengan satu jalan dan bila pulang menggunakan jalan yang lain
f) Lebih afdal dengan berjalan kaki ke masjid
g) Mengumandangkan takbir, tahmid dan tahlil bermula malam 1 Syawal hinggalah tersenam matahari pada hari raya tersebut.
Berpuasa 6 hari dalam bulan Syawal (Sunat Syawal) Rasulullah saw bersabda yang maksudnya " Sesiapa yang berpuasa di bulan Ramadhan dan kemudian diikuti dengan 6 hari dibulan Syawal maka perumpamaannya seperti ia berpuasa sepanjang tahun."

Semoge ape yg aq tulis nie dpt dimanfaatkn brsame .dan igtan kpd kowg sume trmasok la diri aq yg x sbrape nie .oke baii .

MA'ASSALAMAH WA ILALIQA'

July 22, 2011

Best movie


KETIKA CINTA BERTASBIH
Haa , nampak tak pic kat atas nie ??
pernah tengok tak cite nie ? mesti pena kan . Yela ,
saye saje yg belom tengok !
HAHAHA!!
pulak la kan . Dari KCB1 sampai KCB2 aq tengok taw .
Yang skunk nie versi sinetron plak kat 
ASTRO BINTANG .
best ue , Hari-hary aq tengok tak pena miss aw .
aq suke tengok cite nie bab isinye bnyk pasal agama .
(cehh, poyo tak aq) .
tapi betol laa , seronok kan law tengok cite-cite cmnie .
sedikit sbanyak kite dpt ilmu . sume nye bagos-bagos . So, bole le djdikan iktibar dan pengetahuan . Tawu la korunk pandai-pandai , da tak paya tengok cite cm ue .
HAHAHA .
Tp , aq sarankan tengok ah . best aw . Pelakonnye sume cun-cun , hensem .
 . xspecially USTAZ ABDULLAH KHAIRUL AZZAM .
Muke suci je . Isteri dy USTAZAH ANNA ALTHATUNNISA .
Cun wo0 . suke tengok muke-muke beliau .
Macam ade nur . 
Kalau la aq dpt suami macam ustaz Azzam ue , pehh ,.
besyuko le aq edop . Amin .
                                 Tapi an , crite SINETRON kan , kowg paham-paham laa .
Lambat ue nk tggu abes .
Tapi aq tetap akan tggu gak .
hihi . ^_^


July 18, 2011

wet world BP

HYEP!
nak tengok sumting ?

ini pic time ktowg satu family pegi 
WET WORLD kat Batu Pahat .
Best tu kat sane . Tak rugi law pegi ^,^ .  Ape lagi , jom la pegi reramai .
Tiket nye pown oke la . Tak mahal sgt berbanding law g 
WATER WORLD kat MELAKA an .
Tp , law u all kaye raye , takesa pon law nk g =) .
Yang penting aq mang hepy gile kat sane .
Sume tempat aq berenang kat c2 ( cehh, pandai pulak aq nk berenang an , ade pelampong bole la cite )
HAHA! 
Paling best mase part ni ..

Pehh, bole tecabot jantong aq mase mule-mule 
naek mende ue . Dr atas sampai bwh aq jerit .
Padahal takde le gayat sgt .
Bukan tinggi sgt . Tp exicited wokk .
Yela , kart ruma takde mende ue kan .
Taw la kat ruma u all ade . HAHA!
mesti tipu kalau ade ponn .
Pastu , mngade-ngade nk naek lagi .
Budak belakang aq tu la nak naek sgt , adeq aku tesayunk plak .
Da naek smule , ade abg yg jage kat atas ue gedix-gedix 
nk tego ktowg "best tak dek ? tade pape kn (sambil tesenyom) "
huh! malas beta nk layannye .
Kali k2 naek , aq gedik lagi nk jerit-jerit .
HAHA! 
Pastu adq aq sound "oi kaq . tak yah jerit ah . bukan de pape pon "
Scare otomatiknye aq tros ktawe-ktawe sampai bawah .
Alaa, diam la kaw ,. da la tanak ddok sit depan ,
aq je le kene panahan air ue sbb ddok depan .
HAHAHA! pape pon aq suke .
best wokkk .
TERRRRRBAEKK !!

July 8, 2011

Tips : Bila Cinta Semakin Hambar


Walaupun korang sayang cinta pada si dia, namun adakalanya korang akan tiba-tiba rasa jemu dan malas untuk bertuemu dengannya. Korang mesti terpikir kenapa jadi macam ni kan ? Dalam hati masih ada saying .. Akan tetapi si dia semakin hari semakin membutakan korang jadi bosan untuk bersama dengan nya.  Perasaan itu wujud dengan beberapa faktor. Namun , jangan terburu-buru putuskan hubungan korang dengan si dia tu. Korang perhatikan perkara yang Lyssa nak story kat korang ni dulu ye...

Stopp !! PERTAHANKAN !

Kurang Variasi
Setiap kali korang ber-dating..korang Cuma akan dibawa ke satu tempat sahaja atau mungkin Cuma di rumah berbual-bual sambil menonton TV. Siapa pun akan jemu akan dah jadi rutin harian. Macam Lyssa jugak lah~Asyik2.. bila nak sembang.. Asyik dia nak dating rumah je. Bosan .Bosan.Bosan. Ok ! Sebaiknya korang ajaklah si dia bertukar tempat misalnya pergi jalan2. Pergi tepi pantai ke. Tak ke romantik tuhh .. Tak pun selalu ajak si dia pergi keluar makan kat mana-mana. Tak de lah bosan sgt . hehe =) kan ? kan ?

Terlalu lama
Mungkin korang dengan si dia terlalu lama bercinta. Sebelum ni , percintaan korang hanya bertahan  paling lama pun dalam enam bulan.. tetapi dengan si dia sudah lebih setahun. Tenang ! Sabar ! Ini Cuma masalah untuk membiasakan diri. Lagi lama korang kawan .. lagi banyak lah korang kenali sifat-sifatnya.. termasuklah yang buruk-buruk.. Jadi , untuk membiasakan  diri dengan semua benda tuh.. ianya perlu mengambil masa yang lebih lama. Jadi bersabatlah dulu ya. Jangan betindak mengikutkan perasaan taw ! =)


Sering Bersama
Setiap hari korang asyik bertemu dengan si dia sehinggakan korang boleh menghafal jerawat yang ada di wajahya itu. Opsss ! hehe..Lama kelamaan korang mesti akan rasa bosan kan?? Jadi , sebaik-baiknya kurangkanlah berjumpa ye.Biar ada rindu di dalam hati.. barulah cinta makin hari makin membara.

Jarak Jauh
Sewaktu awal bercinta si dia selalu  dan sentiasa bersama korang kan. Namun tiba-tiba korang dengan si dia ‘terpaksa’ berpisah kerana si dia diarahkan untuk tukar tempat kerja. Korang pasti akan rasa jemu bila bersendirian kan ? Namun jangan membuat keputusan yang melulu untuk berpisah. Nantikan korang boleh bertamu lagi. So sabar dan pertahankan cinta korang tuh ok .? =)

Cepat Bosan
Perghh ! Nampak sangat korang ni seorang yang cepat bosan. Tapi itu tak bererti korang tak sayang dengannya. Mungkin korang patut harus dan wajib belajar menepis perasaan bosan korang tu dan menghargai si dia untuk pertahankan perhubungan korang ni.

PUTUS !! PUTUS !! PUTUS !!

Masalah sama
Setiap kali korang dengan si dia bertengkar pasti kerana masalah yang sama dan kedua-duanya sukar untik mengalah. Contohnya, si dia selalu maran apabil korang tidak memberitahunya setiap kali korang sampai di rumah ataupun jarang menelefon korang untuk bertanya khabar. Kalau sudah masalah sama jugak berlaku , rasanya baik sahaja korang berpisah. Okengg .??

Suka Orang Lain
Arghhh !! Bahaya sangat . Korang jadi semakin malas berjumpa dengan si dia kerana si dia sibuk membayangkan orang lain . Tambah- tambah lagi orang ketiga ini lebih menarik daripada korangg. Kalau sudah jadi begitu lebih baik korang tinggalkan je dia dahulu sebelum korang ditinggalkan . Ada pahamm ? =) Gud !

Sifat Buruk
Si dia mempunyai sifat buruk yang sukar untuk korang menerimanya.Misalnya si dia suka bermanja-manja dengan semua kawan perempuannya . Biarpun sudah diminta unttuk berubah.. tetapi tetap begitu juga. Sayang memanglah sayang. Tapi sanggup ke korang tengook si dia asyik bermanja dengan orang lain ? Kalau sanggup tak pe lah .. Tapi kalau si dia sudah tidak dapat menghargai kita , buat apa kita tunggu lagi kan ? PUTUS je !!

Tiada Lagi Cinta
Sekiranya alasannya sudah jelas, tidak apa lagi yang perlu koran tunggu.Tidak ada  gunanya korang tetap bersama dengan si dia kalau dalam hati masing-masing tu tidak ada lagi cinta. Buangkan jauh-jauh hasrat hati korang tu untuk mempertahankan hubungan percintaan korang dengan si dia . Okengg ? Chill ! ~


July 5, 2011

TIPS UNTUK HILANGKAN RINDU PADE BOIPREN BY INTANURULFATEHAH

Salam.

Siapa ada boipren angkat tangan! Ok fine. Tau ah korang ada boipren. I tak de. Ok fine! Merajuk! :P Hehe. Tak pe lah. Lagi 3 hari, I ada boipren balik. Lalalalala~~ Baru beberapa saat kapal Super K belayar ke Port Pasir Gudang, I dah r***u dekat dia. Lagi 3 hari baru dapat contact semula. Kena censored perkataan. Nanti korang tau :P So, cara nak hilangkan perkataan yang di censored tuh, senang je. Tekan lah backspace. HAHA :P

Ok dah. Berhenti mengarut Intan! :-D Sekarang I nak share tips untuk menghilangkan rindu pada boipren. Kalau yang tak ada boipren macam I ni, boleh lah berangan kejap konon-konon macam ada boipren. Ok? :P

1) Kalau I, I suka baca semula sms dekat handphone. Baca sms dia, rasa macam makin sayang kat budak tuh. Kikikiki. Tapi sebenarnya buat I makin tambah rindu kot. Cheh, tips nombor 1 jer dah out. HAHA.

2) Tengok balik gambar gambar dia. Tenung mata dia. Tenung lama-lama. Oh indahnya. Tapi jangan tenung lama sangat. Satgi orang dalam gambar tu kenyit mata, korang yang pengsan. Keh keh keh.

3) Call lah dia. Cakap korang rindu dekat dia. :-) Tapi kalau I rindu Super K, tak boleh call selalu. Kat tengah laut mana ada coverage! T_____T So, I akan sms dia. Dia pesan suruh I sms dia banyak banyak sebab nanti bila handphone dia ada coverage, dia nak berjuta juta sms dari I masuk dalam handphone dia. Hihihi.

4) Buat kad sendiri. Then pos dekat dia. Mesti dia terharu gila. Tapi jangan lah pos setiap hari. Kang dia cakap korang gila plak. Huhuhu.

5) Gi bukak youtube, dengar lagu dangdut dari Amelina. Best woo. Tadi I dengar soang soang. Tapi ada satu lagu tu, rosak pulak. Spoil betul. Dengar lah lagu Semakin rindu semakin asyik. Ewah :P

5) Korang tak payah lah nak rindu rindu sangat. Sekeh satgi baru tau. Kalau dah tak leh tahan rindu tu, suruh mak korang masuk minang boipren korang tu. Kadang-kadang laki ni lampi sikit. Zaman dah moden. Ada jer pompuan minang laki. Kan kan kan? :P

July 1, 2011

JUARA IMAM MUDA


IMAM MUDA HASSAN
JUARA 

IMAM MUDA 2011

Tahniah di ucap kan =)

MY STORY

SALAM :)

smentare nk tggu 
IMAM MUDA 
nye keputusan ,
aq nk story cket .
sikit je ,
tak banyak ponn ..

urm ,
nk taw tak nape aq letak

CEK MEK MOLEK
kat ats ue ??

sebabnye ,
mase  study dawra kat
MARSAH,
ade sowg ustz nie 
suke pggil aq CEK MEK MOLEK ..
HAHA!!

mcm klako plak ,
tp aq tak kesa ponn .
suke lagi ade laa ..

HAHA!(bengong)
dy pggil aq cmtu cos dy ckp
aq ni comey jew (x_x)
KIHKIH!!

pstu dy slalu ckp ,
"anti ni same mcm ank ana, kecik jewk
tp ank ana tggi cket"

HAHA
lagi gelak beso aq .
tp pape p0n ,
aq suke ngn ustz tu .
da mcm atok aq je aq anggap ..
dy prihatin jewk kt ktowg .
ISH ,
miss la plak time kat dawra dulu ..
yg penting tu sume our 
MEMORY..
name ustaz ue ,
USTZ MOKHTAR AZIZ
A.K.A
(M.A)

URM,
nk taw lagi 1 cite tak ?
cmne aq bley dpt name 
MISS BLOSSOM .
=)
haa,
aq dpt BLOSSOM
ue sempena name aq laa
ZUHAIRAH
mean that is 
BUNGA ,

SO,
english nye 
blossom la kn (?_?)
HAHA!!
oke laa ,
penat laaa nk tulis  .
nty la continue lagi .
bye >,<

FINAL IMAM MUDA

~ASSALAMUALAIKOM ~

HyeP =)

urm , act aq tataw nk cite pe ..
boringgg laaa ..
thats y la nk c0nteng2 kat cnie ..

HAHA~

kt tV skunk sedang berlangs0ng 

IMAM MUDA 2011.
mlm ni final 
tu pasal la aq nk teng0k ..
HEHE ..
selame nie asyik 
tengok 

MAHARAJA LAWAK .
so ,
nk abes kn mase plak 
utk IMAM MUDA =)

memandangkn da last kn ,
so yg tggal
cume 2 owg FINALIS 
iaitu

IM NAZRUL &
IM HASSAN .

2 2 mant0p .
best =)

tp ,
aq suke tengok 

IM NAJDI ..
sebab
dy hensem ..



HAHA!

tp sBanenye aq sokong
IM NAZRUL ..
sbb??

secret laa .
tak ley ckp nty kene tangkap ..
HAHA!

act ,,
family aq suke tengok

IM MUJAHID .
sbb dy paling mude kn ..
cm tabik cket arh ..
HEHE .

so ,
aq tga mnantikan 
saat kemuncak 

IMAM MUDA 2011

nty pape aq share lagi ..
oke??



 
✮ This blog is belongs to me ✿ Alright reserve done by MISS BLOSSOM ✮